דמיון – תעתוע או מציאות? / יובל פרויינד מראיין את עמית קדם לעלון עולם קטן

למי שעדיין לא מעודכן – הדמיון כבר כאן. עמית קדם, מטפל בדמיון נובע, מתריע שלהתעלם מכוח הדמיון כבר אי-אפשר היום. לדבריו כל הקמפיינים האגרסיביים שסביבנו ואפילו הוואקום שיוצרת הטלוויזיה, כולם רוכבים בדרך כזו או אחרת על הכוח הלא ברור הזה – הדמיון. הוא ממליך מלכים ומצווה על כולנו מה לקנות ואיך לחיות. קדם חושב שזה הזמן לקפוץ אל המים ולהתחיל לגעת מחדש בדמיון. אחרי שנים רבות שהיהדות הניחה אותו בצד, הוא מציע סוג של אלטרנטיבה: דמיון בקדושה * או שמא היה זה חלום…

תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: הריצה הרגילה של היום. רודפים אחרי הזנב של עצמנו ואוטוטו השמש הולכת לשקוע. יש עדיין כל-כך הרבה מה לעשות, כמה דברים כבר ראינו, בכמה דברים כבר טעינו. סוגרים בקושי את הפלאפון ונכנסים לבית הכנסת. עכשיו, במקום להתחיל למלמל בזריזות שפתיים מדהימה את פיטום הקטורת (אחינו הספרדים), מתרווחים על הכיסא (אשרי יושבי ביתך), עוצמים עיניים ומתחילים לדמיין. מה לדמיין? איזו שאלה? את פיטום הקטורת. לדמיין שאתה מריח את הריח של הקטורת בבית המקדש, האף מלא ניחוחות קדושים, והנה מתגנבים לאוזניים הצלילים הקסומים של שירת הלוויים, ולמולך הכוהנים משרתים בקודש באימה ויראה. עכשיו פסע בחרישיות לכיוון קודש הקודשים, לכיוון מקום השכינה, ותתחיל להתפלל. זו תהיה ככל הנראה תפילת מנחה שונה מעט מהתפילות החטופות הרגילות.

הנשמה יודעת? שיטת הטיפול דמיון נובע/ כתבה בNRG

"על כנפי הדמיון אפשר להגיע רחוק מאוד כנראה, אבל עד כמה אפשר להגיע קרוב? עמית קדם אומר שהכנפיים האלה מורכבות מציורים שאי אפשר לבטא במילים, והם המפתח להתקרבות פנימה ולפתרונות"

אל הכתבה ב-NRG: הנשמה יודעת? שיטת הטיפול דמיון נובע

דילוג לתוכן