" שיטת דמיון נובע היא שיטה מצויינת, שיטה שבאמת עוזרת לאדם לחזור לעצמו מהכלים ששייכים לדור הזה שהופכים את המטופל למטפל. יש בו כוח טבעי שמתעורר תוך כדי שהוא פוגש את עולם היצוגים הפניימים, הציורים הפנימיים בתוך גופו וכך אנו הופכים אותו לרופא.
זו שיטה מאוד יצרתית שלדעתי מסוגלת לרפא… הדמיון נובע זוכה לאחד בתוכו הרבה שיטות של הרפייה, של דו שיח עם הדימויים, היפוך תפקידים ועוד, שהם אלו הכלים של היום ושל מחר.
זה דור שעברנו מדיבור תודעתי לדיבור חוויתי הנובע מתוך האדם עצמו. יש רק לעודד את השיטה הזו ולהמשיך ללמד את השיטה ולהאמין שהיא תתן עוד הרבה מאוד הצלחה בטיפול "

קטע נוסף מתוך ספרו הרהורי אהבה של מטפל פרק ח'

"בהמשך התהליך, לאחר שתהיה הבנה ברורה של גורמי הבעיה, יצטרך המטפל להחזיר את הזרימה הטבעית, ליצור חיבור של פנים אל פנים, להחזיר את האהבה ואת הכבוד לעצמי, להורים או לה'. מנסיוני, שלב זה מבוצע בעיקר דרך עבודה עם הגוף וחיבור אל המדמה כפי שמתאר עמית קדם בחוברת "דמיון נובע".

כך מברר האדם את שאלותיו באמונה: בהתחלה אנחנו מורידים את ה' לגובה העיניים כדי שנוכל להרגיש, לחשוב ולדבר, אך לאחר מכן חושב להחזיר כל אחד למקומו.

צריך להבין שהשכל, עם היותו חכם, הוא חותך, הוא שונא והוא מנתק, כלומר הוא שלב בלבד ולא תכלית. התכלית היא למצוא את הזרימה הבריאה לאחר כל הבנה, וזה על ידי שימוש בכלים כמו דמיון מודרך או מודעות עצמית אמונית למשל. נראה שלא קבלנו שכל אלא כדי לחשוב באופן פנימי וחיובי, ואפילו החקירה אינה צריכה לחקור אלא כדי לגלות את נקודת האחדות שבבריאה…"

דילוג לתוכן